värk!

Haaalloj alla där ute i det snöiga och blåsiga sverige. En misshandlad och plågad celia är det som skriver. Eller egentligen är jag inte misshandlad, men jag kan lova er att efter gårdagens hoppträning så känns det verkligen som att jag är misshandlad, min träningsvärk är total! Vi hoppade på böjtspår, eller rättare sagt; serpentiner. det var fruktansvärt jobbigt, men himla roligt. zita var jämn och fin och skötte sig gudomligt bra (nej, jag är inte kristen) och efteråt var både jag och zita rätt döda. :) så därför är träningsvärken ett faktum!

Dessutom har jag byggt på det hela genom att rida runt berget idag. jenny kom med sin häst (monster enligt totte) tayson hela den långa vägen till vårat stall, så red vi ut runt berget. zita var tvungen ha sin mest ökade trav för att hinna med taysons normala trav. det gick mycket bra, bortsett från att taysonmannen tappade sin kära sko, troligtvis när vi galopperade osöligt på rakan. olyckligtvis nog märkte jenny inte (det är helt och hållet hennes fel! (A)) att hans sko var borta föräns vi kom tillbaka till stallet.

imorgon blir det nog att fara ut och köra med ponnyn, hon måste tränas upp inför gransserien! ;) Nån som har lust att följa? =)

Påtal om ngt helt annat. Mamma har hämtat ut min pdolbiljett idag :) Några månader tidigt kanske, men vi fick den till ett fruktat bra pris må jag säga. ;) Ikvblir det att ta det lugnt, kanske hitta på nått med malin. Adjö!

Kommentera här: