idag

vad är det här? har jag inte bloggat något idag? OJ då.

fast iofs har jag haft ganska fullt upp vilket är förståeligt. vaknade hemma hos jonas, sen for vi hem till mig och sen vidare till stallet. tömkörde finkillen idag vilket som vanligt gick jättebra, vi for blandannat efter rakan osv. fast sen på hemvägen körde det förbi två crossare (som som vanligt inte kan vänta tills man flyttat sig åt sidan/köra förbi i lugnt och försiktigt) vilket inte var uppskattat av sockan. tur att jag gick bakom och höll i tömmarna för när han drog iväg kände han "ajaj, nu gör det ont i munnen". inte för att jag har så skarpt bett på honom men när han inom loppet av ett ögonblick rusar framåt och jag som inte alls är lika snabb i reaktionerna står kvar på samma ställe så kan jag gissa att det känns i munnen eftersom tömmarna är kopplade till bettet. så det blev inte ens en "fight" utan när han kände att det tog stopp så stannade han upp och betedde sig som om inget hade hänt. och det är ju bra träning att möta crossare och sånt, får försöka tänka positivt ;)

när vi hade varit i stallet for jonas hem till sig igen också började jag sakta men säkert göra mig iordning inför kvällens pdol. förfesta gjorde jag med sandra och hennes pojkvän jonas, vilket förvånansvärt nog var riktigt trevligt trots våran extrema folkmängd. vi var lite arga på bucke i smyg som vägrade vara med överhuvudtaget. och sen kring halv elva började vi cykla in till pdolområdet och så fort vi var inne tappade vi bort varandra...

men jag träffade mycket folk och hade en riktigt rolig kväll! tog mig in en sväng i kärlekslandet också där jag hade det riktigt trevligt. och sen när hela allting stängde ihop mötte jag upp min snygga pojkvän också cyklade vi hem till honom. då vet ni hur min dag har varit! ;)

Kommentera här: