Söndag

Vaknade rätt tidigt imorse för att vara jag så hann vara lite effektiv på förmiddagen. Först tog jag och Emelie en härlig skogspromenad med vovvarna, sedan for jag och mamma in till stan och köpte en tratt och hämtade ut metacam och några antiinflamatoriska tabletter åt Diesel som ska kastreras på fredag. Efter det for jag till stallet, mockade hagen och pysslade på lite innan jag for ut med Alva och Alex på en ridtur i skogen.
 
Sockan var jätteirriterande och svamlig till en början och ville inte lämna gården, han sparkade bakut och tjurade och hade sig innan han tillslut valde att galoppera ut där ifrån. Sedan var han rädd för en fyrhjuling, en cyklist, en bil, en människa och några saker som inte ens fanns och så passade han på att kasta sig, blåsa upp sig och trippa omkring hysteriskt innan spänningarna till slut hade släppt och han blev sig själv. Han var fin resten av tiden iallafall och reagerade inte alls när tredje världskriget uppstod på skjutbanan precis när vi passerade. Mongo. 
 
Förövrigt har min fd. hyresvärd (i stallet alltså) och hans dotter vunnit fyra miljoner kronor på travet idag med deras häst. Så jävla sinnessjukt roligt, är så glad för deras skull! Bästaste Totte!
 

 
 
 
 

Kommentera här: