Torsdag

Ligger i sängen och kan inte sova, känner mig inte alls särskilt trött men då både Kim och Diesel sover sedan länge tillbaka och det inte var något bra på tv så hamnade jag här. 

Idag har jag, pållen och doggen tagit oss an skogarna. Vet inte vad det är med min häst just nu men så fort vi lämnar gården förvandlas han till en stel jäkla giraff. Hans nacke går i lås i en enda position, huvudet hamnar uppe bland molnen och den positionen har han banne mig tänkt ha. Han är ungefär lika medgörlig och elastisk som en trähäst, jag skulle kunna knyta ett rep runt hans huvud och hänga där och reaktionen skulle ändå vara typ noll. Han är så löjligt spänd, som om skogen ska äta upp honom när som helst. På planen går han att mjuka och böja och ställa i alla möjliga vinklar, skulle utan problem kunna rida rollkür om jag ville det, men i skogen fullkomligt vägrar han ha någon annan hållning än den där det känns som om han ska knocka mig om jag råkar luta mig lite framåt. Måste ta itu med det där, jäkla trähäst.

Förutom stallet så har jag även ätit gomiddag hos mor och far i form av räkmackor och så har jag tagit mig en extremt välbehövlig dusch. Resten av kvällen har bestått av simsspelande och tvtittande och nu hade jag tänkt spela bloons tills jag blir trött.

Bjuder på två bilder från förra veckan bara för att jag så sällan har bilder till mina inlägg.



Kommentera här: