Underbara dagar



Åh, vilka underbara dagar
jag har haft. Julafton spenderades hemma hos mamma och pappa där det bjöds på julmat i mängder och en massa fina julklappar. Är otroligt nöjd över allt jag fått och att jag fått spendera ännu en julafton med världens bästa familj. När jag kom hem på kvällen fortsatte julmyset tillsammans med Kim (han spenderade julafton hos sin farfamilj) och så blev det mer julklappsöppning.

Igår hade vi bjudit över Alle och Tova på julmys och lite alkohol. Vi lagade janssons frestelse, griljerade skinka, stekte prinskorv och gjorde ett eget litet minijulbord med de viktigaste rätterna från julbordet. Vi spelade julklappsleken, "med andra ord", "himmel och helvete", drack äggtoddy och varm choklad med minttu och gick och mumsade på skumtomtar och diverse gosaker från olika chokladaskar hela kvällen. Det bästa av allt var att vi alla gled omkring i fleecebyxor eller pyjamas och bara hade det jättemysigt och trevligt. 

Och idag startades dagen med den årliga julpromenaden vi brukar göra tillsammans med Kims familj. Vuxna, barn, partners, stallbrudar och alla våra älskade fyrbenta får följa med och extra mysigt var det att Sarah hade klätt på Dollar bjällror som plingade fint till ljudet av hästhovar där vi gick fram.

Resten av dagen har spenderats under en filt i soffan mumsandes på julskinksmackor och ikväll ska vi på bio med Alle och Tova och se en man som heter Ove. Jag bara myser och njuter av dessa dagar!

Kommentera här: