Måndag

Steg upp strax innan klockan åtta imorse och skjutsade Tom och Lisa (Kims småsyskon) till skolan, det blev bestämt att dom ska vara här fram till på onsdag istället för att fara hem idag (egentligen skulle dom hem igår men vi skjöt på det en dag hehe) men både jag och Kim känner att vi inte vill bli av med dom riktigt ännu, haha!
 
När jag skjutsat dom så gick jag och la mig igen, har varit helt fruktansvärt trött idag och kroppen har värkt med en liknande känsla av en lättare benhinnenflamation, fast i armarna och axlarna också. Väldigt myzko. Nu känns det iallafall bättre och jag känner mig piggare, tror ridturen i blåsvädret gjorde susen.
 
Blev ett "dressyrpass" idag, valde att inte fara ut i skogen då han varit nog spänd och nervös redan vid bra väder så att ge mig ut i mörkret när det blåser som är ungefär det läskigaste Sockan vet kändes inte så smart. Så ett barbacka dressyrpass idag där vi övade på bakdelsvändningar, huvudposition och bjudning. Aningen svårt var det då Sockan tycker att det är såå jobbigt och onödigt att flytta på sin bakdel och hela han "dör" när han måste göra det, så att först kämpa med att ens få honom att flytta på arslet och sen kämpa för att få honom framåt och hitta bjudningen utan att han krullar ihop sig var inte det lättaste. Men tillslut så fattade han vinken, om än han inte var riktigt där jag ville ha honom så kan jag inte heller begära det av honom i dagsläget, så jag nöjde mig med att han kunde göra en kvarts bakdelsvändning i varje hörn, komma igång i helt okej trav efter det samt skritta på framåt i en lite högre form.
 
Har nyligen kommit ut ur duschen samt tryckt i mig en hamburgare till middag och nu blir det att chilla fram tills Kim kommer hem från jobbet då vi ska fara och gymma. Så då vet ni!

Kommentera här: