Jisses...

Igår hade jag på riktigt den tråkigaste kvällen i mitt liv. Vad gjorde människorna förr i tiden innan man upptäckte elektriciteten??? "Surrade med varandra och umgicks". Jaha, men om ens sällskap låg och sov då?! Satt man bara där i mörkret och stirrade i hopp om att bli trött?? Eftersom jag och Kim har hunnit packa ned en hel del saker så kunde jag inte heller tända några värmeljus och försöka läsa en bok utan jag fick minsann finna mig i väggstirrandet tills jag blev så pass trött att jag kunde ignorera mitt ryggont och somna. Samma smärta väckte mig 02.00 och i samma veva kom strömmen tillbaka. FEM TIMMAR UTAN STRÖM, INTE OK *teknikberoende*.

Idag har jag varit trött som en zombie då min rygg gör att jag inte kan sova ordentligt, minsta lilla rörelse och jag vaknar direkt. Trots det gick timmarna på jobbet väldigt fort. Fick en otrevlig överraskning i stallet i form av hästdiarré i håret. Mums. 

Sockan är jättedålig i magen pga metacamen så jag stod och spolade av hans bakben som hade fasttorkat bajs på sig när han plötsligt lyfte svansen och det bara rann ur honom. "Tur att jag inte stod under rumpan på honom!" tänkte jag innan jag insåg att anledningen till varför det fortfarande droppade var för att jag hade fått det i mitt hår. INTE FRÄSCHT. Sprang i panik till min garderob och slet fram Sockans schampo och placerade sedan huvudet under vattenslangen. GAAAHH, BORT!!! Hittade en oanvänd handduk i min garderob som jag använde som turban, kände mig däremot inte så jättefräsch när jag kom hem och luktade nybadad häst. Den lukten är trevlig på en häst, men inte alls lika tillfredsställande på en människa... Jag besökte duschen här hemma ganska omgående kan jag säga...

Utöver den traumatiska upplevelsen så har jag hunnit med lite frisbeekastande med Diesel på Norrstrand samt provat spela The Witcher som jag och Kim suktat efter i några dagar. Blir spännande att se om det har Skyrim potential!

Kommentera här: