Midsommarhelgen

O hej, här har dom gjort om blogg.se-appen så att jag knappt begriper mig på hur jag skriver ett inlägg.

Hur som helst. Vilken fantastiskt härlig midsommarhelg jag har haft! Midsommarafton spenderades på mamma och pappas stuga. Fjortonde året i rad nu som vi är där med massa annat trevligt folk och kör lekar och äter fantastisk god mat. Tävlingarna körs familjevis och i år var det jag och Kim som kammade hem segern.

Senare på kvällen fick vi sällskap av Alva och sen drog vi vidare på fest i hortlax. Var jättetrevligt där med både gamla och nya ansikten men inga vi i vanliga fall festar med, så det var riktigt trevligt att få göra "något nytt".

Igår var en lugn och seg dag. Jag sov ungefär hela dagen tills det vankades god middag på stugan (igen, haha). Kvällen avslutades sedan hemna hos Alle och Tova där vi såg på film och hade det allmänt mysigt.

Idag har jag varit och solat på norrstrand tillsammans med Tova och jag har verkligen blivit röd som en kräfta. Lär nog ha problem med att sova i natt då jag är så bränd, haha. Vi tog sedan bilen och for och köpte en sallad på Coop och satte oss på södra och åt.

Sedan var det tillbaka till verkligheten med allt som flytten innebär. Jag och mamma har rengjort kyl och frys, torkat skåpar, rengjort handfat och städat på i ungefär tre timmar. Nackdelen med att ha mycket förvaring är att städningen drar ut på tiden då varenda liten vrå ska skrubbas. Men nu tror jag bara att det behövs ett, max två ryck till så är lägenheten äntligen urstädad. Längtar!

Kommentera här: