Jahapp

Imorse när jag körde till jobbet hörde jag på radion att en väldans massa epostadresser har blivit hackade och att lösenorden ligger ute för allmänheten att se. Tänkte inte mycket mer på det, det är ju inte som att jag är en person med topphemliga mail direkt. Men så skickade mamma en länk där man själv kan kolla om man blivit hackad och mycket riktigt så var jag en av dom. "Äh, vad gör det ens. Det finns inte mycket roligt att hitta på något av mina konton", tänkte jag. Tills jag fick ett mail där jag kunde se vilket av mina konton som blivit hackat.

Mitt konto hos gratisgodis.se har alltså blivit hackat. Av alla ställen de hade kunnat välja så väljer dom den enda sidan som skänker mig glädje och harmoni. Facebook eller hotmail hade varit helt ok - men gratisgodis.se?! Det är att gå över en gräns. Väldigt, väldigt fult gjort.

Kommentera här: