Fredag

Hej hopp! Just nu befinner jag mig på jobbet och där lär ni hitta mig även kommande dagar. Kommer bli ett par intensiva arbetsdagar framöver men så är det ibland!

Husmässigt så håller jag på med att måla passbitar runt våra garderober. Kim har börjat fräsa för att kunna lägga golvvärmeslingorna. Halvvägs igenom fräsandet så upptäcks det dock att rörmockaren verkar ha ändrat sina planer om hur värmeslingorna ska gå. Där han har markerat ut att vi ska fräsa så kommer spånskivorna bli väldigt väldigt sköra, vilket innebär att vi kommer måsta förstärka ännu mer än vad vi redan gjort och inte bara på de ställen som vi tidigare förstärkt. Något som inte nämndes förra gången vi var tvungna att kapa sönder spånskivorna för att förstärka. ":)"

Tack och lov ska företaget stå för det denna gång och utföra arbetet åt oss. Det är väldigt tråkigt då saker och ting drar ut på tiden längre än nödvändigt och det stör mig lite extra att det faktiskt inte är pga oss utan pga utbildade personer som borde veta vad de sysslar med. Jag vill ju gärna få flytta in i vårat hus någon gång!

Kommentera här: