Sunderbyn

Tablettjäkuln som jag nämde i tidigare inlägg har verkligen orsakat mig problem. Igår var jag på vårdcentralen för att kolla upp det och dom skickade mig vidare till Sunderbyn, där jag har varit idag för att kika ned i min hals och se om något sitter fast eller om det är några skador.
 
Först fick jag fara på öron-, näsa-, halsavdelningen där dom gick ned med en slang genom min näsa för att kolla i halsen. Fick bedövningsspray genom näsan som rann ned i halsen och smakade vedervärdigt och sedan fick jag sitta med två stora tussar i näsan för att vidga upp på något sätt och efter det gick dom ned med en slang och kollade. Allt såg jättebra ut men de kunde inte gå tillräckligt långt ned för att komma åt det området där jag har som mest ont och efter att de kollat upp lite om vad för typ av tablett som hade fastnat så insåg dom att den kunde vara ganska frätande varpå jag fick en remiss till akuten där jag sedan fick träffa en kirurg.
 
Där gick dom ned med en slang via munnen och ned i halsen och det är bland det mest obehagliga jag har gjort tror jag. Det gjorde ont, jag hade kväljningar konstant och låg och hulkade och spykrampade typ. Kom tack och lov inte upp något då jag inte fått i mig någon mat men fy så hemskt det var. Tårarna sprutade.
 
Dom hittade iallafall sår på matstrupen som den där tablettjäveln har orsakat och det är därför jag har så fruktansvärt ont och inte kan äta annat än flytande föda, vilket är nog plågsamt. Det som var skönt var att såren var ytliga och det enda jag behöver göra är i princip att vänta på att det ska gå över av sig självt och undvika att äta sådant som känns rispigt i halsen, typ hårdbröd eller flingor. Och det lär ju inte vara några problem med tanke på att jag knappt får i mig drickyoghurt. Så nu hoppas jag att jag blir bättre illa kvickt för jag är fruktansvärt hungrig och har fruktansvärt ont, extra ont efter slangen som har varit och skrapat ändå ned till magsäcken typ... Fyfan.
 
Men nu har jag iallafall svar på varför jag har så ont och så håller jag tummarna att det blir lindrigare snabbt. Nu ska jag sova, är helt slut. God natt!
 
Så här fick jag sitta ute i väntrummet i väntan på att bedövningen skulle verka och snoken skulle vidgas upp.

Kommentera här: