Söndag

Insåg precis att jag inte har bloggat på en hel vecka. Det har hänt massor sedan jag skrev senast, bland annat så har jag sagt upp mig från mitt jobb på macken och så har jag fått ett nytt jobb som jag börjar imorgon. Har dock en månads uppsägningstid på macken så jag kommer jobba dubbelt kommande veckor, det kommer bli riktigt intensivt med långa dagar men tack och lov så är det bara under en kort period och inte för evigt. 
 
Sedan har det ju hunnit vara midsommar och hela köret. Min midsommar spenderade jag ute på Rönnskär tillsammans med Kim och hans familj, samt Henke och Magnus som också följde med. Kvällen var jättetrevlig fram tills jag fick extrem huvudvärk och fick lov att gå och lägga mig. Vaknade sedan upp mitt i natten med samma intensiva huvudvärk och gråtfärdig av smärta pallrade jag mig upp och satt utomhus i en timma och bara andades innan jag tillslut klarade av att krypa tillbaka till kojs. 
 
Jag har även varit på "hästfest" tillsammans med ett gäng hästtjejer. Vi drack drinkar, lyssnade på musik, kunde ha samtalsämnen som våra partners och "normala vänner" inte uppskattar att behöva lyssna på (hästsnack som är så kul?!) och så gjorde vi ett desperat försök till att gå ut på krogen, men det visade sig att nästan inget ställe var öppet och att det enda ställe som var snart skulle stänga, så då blev det att vi rundade av kvällen istället.  
 
Vad annars har hänt sen senast...? Hmm. Jag och Kim har lunchat på stan, jag har shoppat nya arbetsskor (inte varje dag man köper pumps för att ha på jobbet), jag har ätit grillat på stugan, sett ett gäng avsnitt av senaste oitnb-säsongen, ätit tacos och slöat i soffan. 
 
Nu ska jag börja avrunda kvällen, imorgon väntar uppstigning vid 04.30 och en lång arbetsdag på det. Blir inga bilder i detta inlägg, bloggar från datorn och alla kort finns i telefonen. Det får bli en annan gång. Nu ska jag göra iordning inför imorgon och så hörs vi. Adios.

Kommentera här: