Bitter

Idag känner jag mig bitter. Bitter över att det är så himla kallt och att sommaren aldrig riktigt verkar komma hit. Bitter över att jag har blivit förkyld och ligger inne och hostar och snörvlar. Bitter över att det åter igen är ett bombnedslag hemma hos oss med kläder och grejer över allt. 


Jag vill ha sol och värme. Kunna ligga ute i bikini och sippa på en paraplydrink. Gå i en tunn sommarklänning utan att frysa. Ha brunbrända ben och solblekt hår. Höra årets sommarplågor spelas på radio. Känna doften av hawaiian tropic och gå med sand mellan tårna. Istället sitter jag inne och hostar och fryser. Elementen är påslagna och mina tjocktröjor ligger fortfarande överst i garderoben. Sommarkläderna är nedpackade i någon sopsäck som jag knappt vet vart den är. Så himla tråkigt.


Nu får sommaren lov att komma.

Kommentera här: