Tisdag

Jag känner att lite julstämning börjar infinna sig hos fröken Öhman. Velar fram och tillbaka om jag ska ta fram lite julpynt eller inte, innerst inne känner jag mig jättesugen på att dekorera här hemma, glida omkring i tjocksockar och en alldeles för stor huvtröja med en varm choklad i högsta hugg. Men tanken slås bort hela tiden av allt jäkla hundhår som är här.
 
Har verkligen ALDRIG varit med om dess like, det är helt jävla vansinnigt. Jag borstade Diesel idag, direkt efteråt slet jag fram dammsugaren och gick igenom både nedervåningen och övervåningen. När jag var klar där uppe och skulle gå ned till Diesel, som jag platsade i hallen under tiden, så hade det hunnit komma nytt hår på varje trappsteg. Trots att hunden legat still??? Det är hår på borden, på väggar, i kökslådor, i garderoben. Mina arbetskläder som jag brukar ha nedpackade i min handväska måste jag rolla varje gång jag ska ta på mig dom för att det hunnit krypa in hår även där. Det är galet ofräscht och då ska det mycket till innan jag börjar reagera så här på hundhår, det hör ju som till. Men som det är just nu så börjar jag snart bli tokig, att det aldrig kan få kännas rent och fräscht här utan att man ständigt känner att man lever i stök och smuts. 
 
Har iallafall köpt vitaminer till Diesel nu, när hästarna fäller som värst så brukar man ge dom B-vitamin för att dom lätt får vitaminbrist och ful, ruggig päls och Diesel ser ut som en riktig raggråtta just nu. Så jag har köpt både biotin och laxolja åt honom som jag ger honom dagligen och så håller jag tummarna för att det ska hjälpa. Känner mig maktlös i denna brutala pälsfällning.

Så att julpyntet får nog vänta ett tag till. Vill att det ska vara fräscht här hemma, lukta gott och så tar jag fram pyntet sen, än att jag ska börja stöka fram grejer när det känns som en soptipp här hemma. Då blir det som bara kaka på kaka. Jaja, gud vad jag babblar. Dags för mig att göra något vettigare. Vi hörs.

Kommentera här: