Veckan

Holy smokes vad trött jag är. Denna vecka har till största del bestått av jobb. I tisdags var jag ledig och hela förmiddagen (och kvällen före) gick åt till att storstäda här hemma. På tisdag eftermiddag kom nämligen mäklarna som hade hand om vårat husköp hit, för en omvärdering av vårat hus. Detta för att vi för tillfället har renoverat klart och vill veta om värdet på huset förändrats, så att vi sedan kan gå till banken och flytta om lite i lånen. 

Det var några nervösa dagar fram tills mäklarna ringde oss och gav besked och vi blev väldigt lättade och glada över värderingen.

I torsdags var jag också ledig, därför passade jag på att följa med Kim till Umeå i onsdagskväll. Tanken var att vi skulle vara hemma kring 20.00 på torsdagkväll men då vädret ställde till det en hel del och det var andra tåg framför oss som hade problem så var vi inte hemma förän vid klockan tolv. Då hade det dessutom snöat sedan vi for hemifrån på onsdagen så vi hade en hel gård att skotta när vi kom hem. Det tog oss närmre två timmar och så behövde vi varva ner (sluta svettas ihjäl) innan vi gick och la oss så klockan var nog närmre tre innan vi var i säng.

(null)

(null)

Alla andra dagar har jag jobbat och mina två lediga dagar har varit fullspäckade så nu känner jag verkligen hur skönt det är att ligga i soffan och inte göra någonting alls. Det är egentligen min ledighelg denna helg men jag tackade ja till jobb både fredag och lördag. Imorgon är jag däremot ledig och jag ska ta vara på det till fullo och sova ut länge och gott.

Nu ska jag mysa upp med Diesel på golvet (han får inte vara i soffan, buhu!) och sedan ska han och jag börja krypa till kojs. Sova gott ska jag göra.

Kommentera här: