Långt inlägg.

Alltså jag är ju inte jätteduktig på att uppdatera här. Minns att jag tänkte tidigare i veckan "åh, det ska jag blogga om". Men vad det var, det har jag glömt. 

I veckan har jag iallafall varit ledig mestadels. Jobbade i måndags och så jobbar jag imorgon och på söndag men utöver det har jag varit ledig. Skönt för min latmask men dåligt för min ekonomi. I tisdags så kom iallafall Henke, Kims pappa och Kims bror över till oss. Vi drack öl (inte Tom då, han är för ung) och kollade på youtubeklipp och lyssnade på musik. I onsdags var jag hästvakt men då jag hade lite ont om tid så blev det ingen ridtur, däremot hann jag och Alva med en promenad i Bergsviken med hundarna. På eftermiddagen bjöd sedan jag och Kim hans farfamilj på middag, vi provade laga pasta alfredo och det blev en succé. Kul med nya maträtter som blir lyckade!

I torsdags var jag också hästvakt, då blev det däremot en ridtur. Jag red ut tillsammans med Emma och Leo (som stod i samma stall som mig en period när jag hade häst). Kan typ seriöst inte tänka mig ett bättre ställe att ha häst på än i Bergsviken, när man som jag inte har jättestort behov av ridhus osv. Så det var jättemysigt, mina gamla, underbara ridvägar där jag spenderat så otroligt många timmar, min gamla stallkompis (ja hon är ju dock en ungdom, haha) och "gamla" Lady som jag hjälpt till att sköta vid behov under några år. Sköter henne inte alls ofta men det är som lite nostalgiskt att hon varit i min närhet så länge. När jag hade Sockan så hjälptes jag och Ladys ägare åt. Dom mockade åt mig en dag i veckan och så mockade jag åt dom en dag i veckan. Och for jag bort kunde dom sköta Sockan och när dom var borta så hjälpte jag med Lady.

Efter stallet for jag och Alva och promenerade med jyckarna utanför Öjebyn. Så kul att hitta nya promenadställen, blir verkligen jätteuttråkad av att gå på samma ställen varje dag. Senare på kvällen var det mina föräldrars tur att då bli bjudna på middag. Vi lyxade till det rejält och bjöd på korvstroganoff, haha. 

Och idag, fredag, har jag gått en sväng på stan. Lunchade på Subway, köpte ett par byxor och lite annat smått och gott. På eftermiddagen kom Nalle hit och så for vi ut på en långprommis med hundarna och sedan slutade det med att vi for och köpte maxmat som vi sedan åt hemma hos mig. Nalle stannade en liten stund och vi surrade om allt mellan himmel och jord innan hon och Kenai for hem och jag kastade ned Diesel i badkaret för en dusch. Och här är vi nu.

Nu ska jag gå och leta fram mina arbetskläder så att jag är redo inför imorgon och sen blir det nog att gosa ned sig framför tv:n. Kim är ute på Rönnskär så jag och Dibbe håller ställningarna här hemma.

Kommentera här: