Onsdag

Dagen började bra med en jättegod blåbärssmoothie som jag gjort. Därefter gav vi oss ut på en springtur som gick allt annat än bra. Efter en liten uppförsbacke var jag besegrad och hade andnöd, såg stjärnor och satt och hulkade vid en sten. Yikes. Tröstar mig med att jag är i mitt livs sämsta form och att det inte kan bli värre än så här utan att det bara kan bli bättre.

Till middag lagade jag en jättegod kycklinggratäng med broccoli och ris och sedan har jag legat däckad i soffan resten av kvällen med en hemsk huvudvärk. Gissar att den har sitt ursprung från springturen. Jag kommer ihåg när jag var yngre och tog ut mig riktigt hårt, då kunde jag få blixtmigrän och bli totalt utslagen och ligga och kräkas resten av dagen. Jag tror att jag har lite lätt ansträngningsastma och att huvudvärken kommer för att jag inte får tillräcklig syresomsättning men ju bättre kondis jag har desto mer klarar jag av utan att få huvudvärk. Och det dröjer betydligt längre innan det känns som om jag andas genom ett sugrör. 

Någon benvaxning och ansiktsmask har fortfarande inte blivit av, jag hade tänkt göra det idag men har som sagt mest legat i soffan och hinkat vatten och knaprat ipren. Imorgon är däremot en ny dag, då tar jag nya tag både med springturen och operation fräsch hy. 

Har däremot varit duktig med att använda mina nya hudvårdsprodukter, för mig ska det gå snabbt och enkelt och jag orkar inte hålla på med någon 20-minutersprocedur morgon och kväll. Kan visa upp senare vad det är jag köpt och göra en liten utvärdering när jag använt produkterna ett tag.

Kommentera här: