Hey

Nu har jag varit dålig på att uppdatera bloggen igen. Fy skäms på mig. Sedan senast så har jag hunnit fylla 26 år. Familjen och mina vänner kom och firade mig och jag bjöd på tårta och fika. Jag fick otroligt fina födelsedagspresenter som jag är väldigt tacksam för. 

Jag har även varit på det årliga julmyset som vi har tillsammans med familjen Persson. Tyckte mamma sa att vi haft detta som tradition i femton år. Årets julbord blev på furunäset, det var väldigt gott men slår inte julbordet dom hade på Jonsgården, som tyvärr inte längre finns kvar. Där åkte vi alltid häst och släde till en mysig grillkåta i skogen där vi drack glögg och åt pepparkakor och julbordet efteråt var så fantastiskt gott. 

När vi var mätta och belåtna efter årets julbord så åkte vi hem till Jocke och Mathilda där vi spelade julklappsleken. Tyvärr gick jag hem tomhänt men Kim vann både godis och Capri-Sun så att jag har ändå något att smaska på, hehe. 

Hmm, vad mer har hänt. Jo, vi fick stopp i golvbrunnen i tvättstugan klockan halv två på natten när jag skulle gå ned och hänga en tvätt. Allt vatten från tvättmaskinen var på golvet och kläderna jag kastat på golvet innan låg som blöta trasor. Precis det man vill ska hända när man är själv hemma, klockan är mycket och man ska upp och jobba dagen efter... 

Sedan har jag hunnit ha julmys med mamma. Vi gjorde julpynt, lyssnade på julmusik och åt en fantastiskt god ost- och charkmiddag. Jag hjälpte mamma klä deras julgran innan jag åkte hem. Är jättenöjd över julpyntet, med hjälp av modellera och pepparkaksformar gjorde vi små söta granar med upphängning så dom pryder nu våran julgran. 

Nu ska jag gå och göra mig några löjromsmackor och förbereda lite inför Kims födelsedag imorgon. Vi hörs!

Kommentera här: