Onsdag

Har provat plantera två citronfrön idag. Jag är i en period där jag vill göra "en massa nytt" och det innebär också att jag vill köpa och pyssla på med blommor för att få in lite mer vårkänsla. Har ändå sedan vi köpte huset tyckt att det är roligt att plantera och pyssla på men jag har tyvärr inte gröna fingrar alls och det mesta i blomväg dör. Har lyckats dräpa min stora yuccapalm,  tre krukor med elefantöron, ett oändligt antal orkidéer och säkert fem andra olika blomsorter jag inte kan namnet på. Men nu har jag som sagt sått citronfrön och håller tummarna för att det ska bli något av det. 

Utöver det har jag inte gjort allt för mycket idag. Har vilat en stund, plockat ihop lite, busat med Diesel och kört godissök, ätit yoghurt och så har jag jobbat. Har väntat hela dagen på att dom ska ringa och meddela att mina glasögon har kommit, men icket. Hade hoppats på att dom skulle komma redan i måndags men jag gissar att jag får ha lite mer tålamod. 

Nu ska jag sätta mig och titta på några avsnitt av New Girl och sedan väntar sängen, börjar jobba 06.30 imorgonbitti så det är lika bra att jag börjar runda av så att jag somnar i vettig tid. Adios amigos.

Kommentera här: