Söndag

Idag har jag varit ledig. Jag och Diesel har varit ute på promenad med Tova och sen for han och jag och hälsade på farmor och farfar. Det var länge sedan jag träffade dom så det var mysigt. Men konstigt också, så länge jag levt har dom alltid haft hund och nyligen fick dom ta bort deras älskade Molly som även var Diesels bästa vän. Man är så van att Molly alltid är där och hälsar en välkommen och att hon och Diesel busar hysteriskt och nu är hon uppe i hundhimlen. Väldigt tråkigt... :( Vad man önskade att djur aldrig blev sjuka eller gamla. Kan inte ens tänka mig den dagen Diesel inte längre finns här utan att få tårar i ögonen.

Igår var det lördag, jag jobbade på dagen och sen på kvällen hade jag bjudit hit Sanna. Vi lagade god middag, surrade och såg på New Girl. 

Annars känner jag att jag är inne i en ond cirkel. Känner mig trött, less och nere. Orkar inte ta tag i saker. Jag skulle vilja ha ett skinande rent, väldoftande hem med tända ljus och mys. Istället är det röra och stök, halvt utspralade ouppackade resväskor från USA, en massa disk, julsaker som borde plockas undan, smutsiga golv, sängen behöver renbäddas osv. Men jag bara orkar inte. Det kommer vara ett heldagsprojekt att få någon ordning här men jag är på den nivån där det till och med känns jobbigt att smörja in ansiktet med fuktkräm efter jag duschat så att jag struntar i det och typ har ont i ansiktet istället för att det är så svidigt och torrt. Känner att jag behöver både uppmuntran och en käftsmäll för att ta mig ur detta. 

Nåväl, imorgon jobbar jag och hoppas på att få lite energi och glädje så att jag slutar känna mig slö, slapp och likgiltig. Nu är det hög tid att jag går och pussar på min hund och sen blir det nog att se på någon film tills jag somnar. Heido.

Kommentera här: