Värmeslag

Alltså denna värme håller på att ta kol på mig. Jag är konstant klibbig på kroppen och så fruktansvärt matt och slö. När jag inte jobbar så är det enda jag gör att ligga framför ac:n. Jag sover dåligt pga värmen och att laga mat finns inte på kartan. På sin höjd orkar jag smöra mig en macka som jag sedan ligger ned och äter. 
 
Imorse när jag klev av nattpasset så gick jag ut med Diesel på en promenad. Redan vid 07 var det varmt och Diesel som annars galopperar fram gick och lunkade slött brevid. När vi kom hem drack han en hel vattenskål och låg och flåsade ordentligt i säkert tjugo minuter innan han var någorlunda återhämtad. Efter det stängde vi in oss i sovrummet med både fläkt och ac och resten av dagen har jag släpat omkring på fläkten om jag tvingats gå någonstans. 
 
Nu har jag precis tagit mig en lång kalldusch, att duscha under 30 grader trodde jag nog aldrig att jag skulle göra då jag i vanliga fall är så frusen av mig. Nu sitter jag på nedervåningen där det är någon grad kallare men fortfarande med fläkten riktad mot mig. Jag längtar SÅ efter några kyliga dagar och lite regn så att man sedan kan uppskatta värmen igen.

Kommentera här: