Målning av huset.

Igår började jag måla huset. De som bodde i huset före oss hade verkligen en smak för färg medan jag är mer... Not so much. Förstå att utsidan av vårt hus gått i brunt, grönt och någon rosa-beigeaktig färg. Insidan i rött, grönt, orange och gult. Som taget ur mina värsta mardrömmar. 

Tanken är iallafall att den delen av huset som är rosa-beige ska bli vit och idag har jag målat klart första varvet. Skillnaden blev faktiskt jättestor men helt lätt var det inte. Är alldeles slut i händerna och fingrarna, ytan är av puts och är rätt knottrig så för att få ned färgen i alla gropar har jag riktigt fått mosa in rollern i väggen. 

Övervåningen som går i någon typ av brunlasering (så gräsligt, varför????) ska bli mattsvart. Kommer även måla garageporten i samma färg och fönsterfoderna på övervåningen. Tanken är att vi ska byta garageporten till en ny, snyggare med portöppnare men det känns inte lika brådskande att fixa det om den nuvarande iallafall går att kolla på utan att ögonen vill blöda. 

Här får ni lite bilder iallafall.

(null)

(null)

(null)

Jordhögen vi har framför huset är förhoppningsvis snart på soptippen. Det är kvarlevorna av våran rabatt. Dessvärre bråkar släpet med oss, båda gångerna vi har varit med ett lass till tippen så har släpbromsen låst sig..

Kommentera här: