Veckan

Jag har varit ledig hela veckan och det har varit så skönt. Jag har förutom att vakna utvilad varje dag gjort två sminkningar till skolan, målat klart nedervåningen utvändigt (till slut! Ett parti kvar på övervåningen), varit en sväng till Luleå med Alva, tagit många och långa hundpromenader, städat och tvättat och bäddat rent, varit och spårat med Diesel, gått upp till Eliasgrottan och de två närliggande "bergstopparna", varit på gymmet två gånger, åkt förbi DHL och skickat tillbaka en tavla som blev fel, planterat om några blommor och så har jag bytt p-stav. 

Ganska effektiv vecka ändå, för att vara jag. Imorgon blir det en sista lång och skön sovmorgon innan det blir tidig uppstigning och helgjobb. 

Upptäckte förresten idag att en av mina älskade växter fått en massa inneboende kryp... Är genuint orolig för det är ett av mina favoritträd som gör sig så himla fint i fönstret. Dränkte den i såpvatten idag men det verkade inte hjälpa så imorgon blir det försök nummer två att rädda den.

Jaja, här får ni tre bilder från min och Nalles promenad upp till eliasgrottan.

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: