God morgon

Har försökt ladda upp det här inlägget i över en halvtimma men wi:fit kopplar ifrån hela tiden så det har inte varit det lättaste.

Hur som helst, idag är det onsdag och klockan är strax halv nio på morgonen. Jag klev upp kring kvart över sju, vilket jag har gjort i princip varje dag sedan vi kom hit. Inte likt mig att vakna så tidigt. Det är däremot väldigt mysigt att vakna medan det fortfarande är mörkt ute och gå och sätta sig på altanen och se hur dagen ljusnar till tonerna av syrsor och fågelsång.

Igår hade jag och Kim en "egen dag" och då åkte vi till ett vattenland för att få en lite mer fartfylld dag. Kim är inte så mycket för att ligga i solen och lyssna på vågorna och känna solens strålar bränna. Men som tur är så är vi båda väldigt förtjusta i vattenland, eller ja äventyrsland över huvudtaget, så det passade oss perfekt att åka till Splash jungle för lite fartfyllda vattenrutschkanor. 

(null)

(null)

(null)
När jag ber Kim att ta en fin bild på mig och mitt ansikte ser ut så här... vart är mina ögonbryn??? + hon i bakgrunden?? Hahah.

Efter splash jungle blev vi avsläppta på Phuket premium outlet där det blev en del shopping. Jag köpte en parfym och en body lotion, ett par pumatofflor, en kjol och underkläder. Sedan bar det av tillbaka till hotellet där vi mötte upp Alva och Robin för middag på en restaurang i närheten. 

Nu ska jag snart gå och väcka Kim och så får vi se vad dagen har att erbjuda. Jag längtar verkligen efter att åka ut till Raya (en jättevacker ö) men vi har inte lyckats boka in något sådant ännu. Jag är såå sugen på att snorkla. 

Kommentera här: