hästigt värre :)

jag har överträffat mig själv under dom senaste dagarna. först rensade jag det avskyvärda kylskåpet. sen fick jag världens ryck i stallet och rensade ut min garderob. pommes vad mycket saker jag har som jag aldrig använder som nu mer är snört åt helvete, så som trasiga transportskydd, fleece och vintertäcken, gamla flugspray och pälsglans och en massa grimmor osv. inte nog med det, jag skrubbade hela den jäkla garderoben så noga som jag aldrig gjort förr, likaså min ryktlåda. sen när jag ändå var igång passade jag på att smörja upp zitas dressyrsaker ordentligt, sen hann jag även med hoppsadeln och att raka zita som satt vinterpäls gjorde jag i bara farten.

UNDERBART! nu fattas bara att smörja klart hoppsakerna, kanske även borde smörja upp hennes sele som bara samlar damm pga. att jag använder tottes sele istället... sen måste jag köpa en massa nya saker som snart börjar behövas :)

påminnelse till mig själv:
vintertäcke med hals
fleece/transporttäcke
sadelgjordsgrej i fårskinn
bogskydd
lädertvål + läderbalsam
pälsglans
ridstövlar




vill haaa!
(och behöver)
:-)

Kommentera här: