Då vet ni!

Halvtaskig uppdatering här minsann! Hade inte så mycket tid tillövers igår, var på Jysk med Kim och kollade på en säng, var och hämtade en dator också åt jag sushi med Bella. Grymt gott, är stolt över Bella som faktiskt också gillade det! Vettetusan vad mer jag gjorde igår, har helt glömt bort. Ja, jag har ett minne som en kärring. Tydligen likadan syn också, idag när jag var och lunchade på pentan så blev jag helt plötsligt halvblind. Såg bara precis det jag tittade på och sedan var allt annat bara flimmer och snöflingor typ. Sjukt obehagligt. Det vägrade dessutom att gå över utan blev bara värre och gav mig en hemsk känsla av att jag var jätteåksjuk. Så när jag och Kim var klara med alla ärenden var jag tvungen att gå och lägga mig, mådde äckligt illa pga det hemska och ansträngande synsprattet. Som att det inte räcker att jag har vanlig migrän och får synbortfall av det så har jag tydligen också ögonmigrän.

"Ögonmigrän (auramigrän eller retinal migrän) drabbar en av tio personer med migrän och ofta folk med högt blodtryck. Ögonmigrän yttrar sig typiskt som ett flimrande någonstans i synfältet, följt av ett gradvis ökande område med synfältsbortfall."

Enormt kul, verkligen. Blev dock betydligt bättre efter jag hade fått vila men har varit slö och utmattad hela eftermiddagen och kvällen pga det och är alldeles öm i skallen som efter ett vanligt migränanfall, trots att jag inte har haft ont i huvudet direkt. Så knasigt det kan bli.

Har iallafall spenderat kvällen med att titta på lite lägenheter och önskat att jag vore rik så jag kunde skaffa mig en läcker takvåning. Är obehagligt kräsen när det kommer till hur jag vill bo! Skulle typ kunna tacka nej till en lägenhet bara för att den är omodernt inredd, även om jag vet att den/de som flyttar därifrån tar med sig sina fula möbler och lämnar lägenheten tom. Haha... Det är inte lätt! Aja, nu ska jag försöka få mig lite sömn och hoppas på att mina ögon är normala när jag vaknar imorgon!


Kommentera här: