Lördag

Jag är ju lite udda ibland så därför startade jag dagen med att duscha och sen åkte jag till stallet. Jag tycker det är så ofantligt jobbigt att duscha, eller själva duschandet är inte så jobbigt, men det är så kallt och jävligt när man kliver ut ur duschen och håret vill ju aldrig torka så därför är det bäst att jag passar på medan orken infinner sig, även om jag ska till stallet direkt efter. 

Det blev ingen ridning idag då Sockan har gått rätt hårt i veckan och förtjänade en vilodag. Så istället för att rida så spånade jag upp och halmade i hans lilla hus som han har i hagen. Sockan har även fått en ny hagkompis idag, något han inte verkade sådär jättelycklig över. Det är ju inte roligt när man måste dela med sig av maten som man är van att ha för sig själv.

Ligger hemma i sängen på Storfors just nu och myser med vovven, det var ensamt att sova utan honom i natt så nu måste jag ha lite kvalitétstid med rackarn. Lite senare väntar gomiddag och resten av kvällen lär nog spenderas i lägenheten i lugn och ro.




Kommentera här: