Suck.

Fyfan så spyless jag är på att inte ha några pengar. Det är bara utgift, på utgift, på utgift och jag har inte råd. Bara min häst har kostat mig ca 32.000 kr sedan i januari. Det är otroligt tufft att ligga ute med sådana pengar när man har dålig lön och utöver det ska ha pengar över till hyra, mat, bensin, tillbehör och foder till hunden osv. Inte nog med det så gick både min och Kims bil sönder denna månad, hsb har totalt struntat i att vi bytt adress och jag har därför fått en enorm(!!) påminnelseavgift på deras räkningar, Sockan ska skos, både min och Kims datorer har inte funkat som de ska och har varit inne på service och sist men inte minst... Sockan är halt igen.
 
Pengar är verkligen inte allt, men fyfan så ledsen man blir när man inte kan erbjuda det man vill kunna köra (tänker på Sockan nu) för att få honom bra. Och det är klart att det är jobbigt att måsta tacka nej till aktiviteter med ens vänner för att man inte har råd att delta. Och någon gång vill man kunna gå ut och äta, gå på bio eller kanske köpa sig ett nytt plagg. Det är såklart inte livsnödvändigt men det är verkligen inte roligt att aldrig kunna unna sig något och varenda månad ha noll kronor kvar på kontot efter att alla måsten är betalda.

Kommentera här: