Ett nödvändigt ont.

Jag har ju som sagt börjat träna igen (säger jag efter att jag varit på gymmet två gånger, haha). Mitt problem är att jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt. Det är jobbigt att ta sig dit, det är pest att vara där, det är jobbigt att duscha efteråt för att man är så trött i kroppen och så tar det 523 år för mitt hår att torka, vilket också är jobbigt. Jajaja, jag vet att det finns något som heter hårfön, men det sliter så mycket på håret och är dessutom också jobbigt att pyssla med efter ett träningspass när armstyrkan är ungefär minus tusen.
 
Jag känner mig så himla obekväm under gymmandet. Det känns som om jag har en stor, fet, blinkande pil som pekar på mig och bara "KOLLA HÄR, EN NYBÖRJARE!!!!!!!", så att alla ska se och stirra extra mycket. Visst fasen kan det väl vara kul när folk kollar på en, men helst inte när man känner sig ofräsch, svettig och klen.
 
Men. Men, men, men! Vad jag tycker är allra(!) värst är allt jävla stånkande och stönande. Det är SÅ hemskt! Från vartenda hörn av lokalen hör man stånk, pust och stön och jag vill bara skrika "AHHH, VAR TYSTA!!!" och dela ut en lavett till de personer som ens tänker tanken att göra ett ljud ifrån sig. Jag har aldrig varit en sådan person som stört mig på folk som smaskar vid matbordet t ex, sådana ljud stänger jag helt av och hör inte ens. Men dessa ljud, dem triggar verkligen något i mig och gör mig fullständigt okoncentrerad på min uppgift och både äcklad och irriterad. Vuxna män som gör sådana ljud att det låter som om de utför en sexuell handling med träningsredskapet. Fy fasen! 
 
Jag måste nog åka och köpa mig ett ordentligt headset eller börja använda öronproppar när jag gymmar. Gymma de tider det är minst folk på gymmet. Samt försöka hitta någon typ av träningsform som jag iallafall tycker är okej kul. Har funderat på att prova på yoga bara för att hitta någon typ av träningsform som passar mig. Men vi får väl se, jag får återkomma med ärendet. För röra på mig, det behöver jag!
 
1 Anonym:

skriven

Du är nog byggd för att lägga patients.😅😅😅

Kommentera här: