Helgen

Då var en härlig helg till ända. I fredags var det full rulle med födelsedagsfiranden. Älskade farmor fyllde 73 år och Kims morbror Dennis fyllde 30. Under dagen var även Kims pappa och Jeanette förbi med en tidig födelsedagspresent åt mig och Kim - 1kg löjrom. Magisk present då jag kvällen före hade sagt till Kim att jag var sugen på det.

Fredagkväll var det taco- och spelkväll hos Kims pappa. Till det drack vi lite öl och hade det bara allmänt trevligt.

På lördagen städade vi hemma då Kim skulle ha förfest hos oss med några kollegor från hans jobb. Efter att dom hade åkt iväg för att äta kom mamma och pappa förbi och gav mig några tidiga födelsedagspresenter då mammsen inte kommer vara hemma på min födelsedag. Jag fick så fina presenter. Sminksetet jag önskade mig (Too Faced Dream Queen Collection) som jag inte kan vänta att få testa, ett par jättefina guldiga pollor till julgranen som mamma köpt i Stockholm och hemmagjord knäck. 

Efter det följde jag med mamma och pappa till Ångbryggeriet där vi åt en jättegod sjurätters avsmakningsmeny. Råbiffen var så vansinnigt god men det bästa av allt var såklart att få lite kvalitetstid med mina älskade, älskade föräldrar. 

Och idag startade jag dagen med en promenad i det förjävliga vädret tillsammans med Alva och Penny. Ju värre vädret är, desto gladare verkar Diesel bli. Snö och regn står väldigt högt upp på hans lista över favoritväder att vara ute i. Känner inte riktigt samma men trots det var det ett härligt sätt att starta dagen på. 

Resten av dagen har jag bara myst på. Ätit löjromsmackor, tagit ett bad och sett på film. Just nu ser jag en dokumentär på Netflix som heter "Hundar" medan Diesel ligger och sover brevid mig i soffan. Dokumentären är så fin och jag blir påmind om vilken enorm lycka det är att ha min fina, fantastiska Diesel. Så speciell med alla sina egenskaper och alldeles, alldeles underbar. 

Nu ska jag fortsätta kika på dokumentären, dricka lite cola och pussa på Diesel lite extra. Ha en fin söndagkväll. :-)

Kommentera här: