Tisdag

Heej hörni. Vad dagarna går snabbt. Husmålningen fortsätter, jag har haft jättetur och fått hjälp av världens bästa farmor så att det gått betydligt snabbare än om jag skulle ha gjort allt själv. Riktigt klar är jag inte ännu däremot, träpanelen på övervåningen behöver målas ett varv till och likaså balkongräcket. Sedan har jag kvar alla fönsterfoder. 

Ju mer jag målar, desto mer inser jag att det finns att göra. Gick ett varv runt huset här om dagen och insåg att vi ju faktiskt har en i glasad balkong på baksidan, i samma brunlasering som framsidan på huset har varit. Likaså ett skjul som går i brunt och grönt. För att inte tala om alla stuprör som även dom är gröna. Varför kunde dom inte bara låta stuprören gå i svart eller vitt så att jag inte behöver ha dom också att bekymra mig om?! 

Utöver husmålningen så har jag sen senast hunnit med mjukglass från kioskpiraten. En överraskningsfest för en av Kims kompisar, bad med hundarna på stugan. Operation rensa garderob, vika kläder, tvätta och bara allmänt få ordning på mina kläder som på något magiskt sätt tar sig ut ur garderoben och sprids över samtliga golvytor. Och så har jag köpt en ny blomma och planterat om en annan. Jag älskar mina blommor. 

(null)

(null)

Elefantörat har fått sig en omplantering i en större kruka. Förra året kom den upp som ett skott från ett annat elefantöra (må den vila i frid) och har sedan dess bott i sin lilla bebiskruka. Nu har den vuxit sig så stor att den gett två nya skott. Dom är dock så pass små ännu att dom inte syns under alla blad, så dom ska nog få bo kvar i mammakrukan ett tag. 

Eucalyptusen (den nedre bilden) köpte jag idag. Den kommer stå i ett av vardagsrumsfönsterna där den förhoppningsvis växer sig stor och fin och kan agera insynsskydd i våra jättefönster.

Nu är det dags för mig att fortsätta operation kläder. Maskinen har gått varm hela dagen men tvätthögen har knappt minskat. Det är ett sånt kaos i tvättstugan alltså, jag hade behövt typ fem tvättmaskiner för att kunna se ljuset i tunneln, haha.

Kommentera här: