Lördag

Idag började jag dagen med att slita Diesel ut ur sovrummet då han var i full fart med att kräkas på vårat vita trägolv. Stackars hund, tänk själv om man mår illa och kräks och så kommer någon jäkel i full fart och bara greppar tag om en och sliter iväg en. Fick honom ut på gården där han fick vara en stund men han verkade vara i bra skick och vara sitt vanliga jag så då gick vi in och la oss igen. Vi hann inte vara inne länge däremot innan han kräktes igen. Gick ut med honom en gång till och då var han pigg och glad som en lärka igen. Jahapp?? Gav honom frukost och så gick vi och la oss igen.
 
Hann bara sova drygt en halvtimma innan jag vaknade igen av världens dunder och brak. Det lät typ som att varenda hylla på nedervåningen rasade. För trött för att gå och kolla somnade jag om men vaknade sedan av samma ljud en gång till. Kravlade mig upp ur sängen, inlindad i täcket och gick och kollade och tack och lov kom inte oljudet från oss. Lagomt trött valde jag att kliva upp för dagen och ta en dusch.
 
Halv tre började jag jobba och där befinner jag mig nu fram till kl 23 ikväll. När jag kommer hem blir det att mysa i soffan ett tag innan en ny arbetsdag väntar imorgon. Såå, då vet ni det. Tjing tjong! 

Kommentera här: