Nattjobb

Halloj. Sitter och ugglar på jobbet i väntan på att en tvättmaskin ska bli klar. Jag är egentligen ledig i helgen men har tagit på mig ett extrapass, det behöver min plånbok. På ett sätt är det skönt att jobba natt och kunna fokusera på lite andra typer av arbetsuppgifter och kunna vara lite mer "osocial" och för sig själv än vad man är när man jobbar dag. Men dygnsrytmen blir så vansinnigt förstörd så det är inget jag skulle vilja göra regelbundet. 
 
Jag är förresten så vansinnigt glad - vi har äntligen köpt en torktumlare. Jag trodde aldrig att dagen skulle komma då jag skulle glädjas över något så tråkigt som en torktumlare, men förstå så mycket tid vi kommer spara nu på tvätt som aldrig torkar. Ska jag tvätta sängkläderna så tar det 24 timmar för dom att torka. Eller om det har samlats upp en del vanlig tvätt och jag behöver tvätta tre, fyra maskiner på rad. Då ryms inte allt att hänga upp på sträcket för att maskin 1, 2 och 3 fortfarande hänger där och är sjöblöta och så måste jag istället börja använda dörrar, element, hallkrokar osv för att hänga upp tvätten. Men nu ni, nu är det no more av den varan. Vi har i och för sig inte fått hem torktumlaren ännu men den borde komma till veckan. Och allt hundhår den kommer samla upp!!! Åh, ser verkligen enbart fördelar med detta inköp. 
 
Annars så har min lördag varit lugn och skön. Dagen startade jag på gläntan tillsammans med Nalle och hundarna. Hon hade med sin systemkamera så förhoppningsvis lyckades Diesel fastna på någon bild. Jag har varit och pumpat ena däcket på min bil som plötsligt hade väldigt lite luft i sig och så har jag hunnit med en till promenad med Alva och Penny i Bergsviken. En dusch, en vila och så kyckling till middag, lite TV-tittande, en snabbvisit på ICA och sedan var det dags för jobb.

Jag har förresten lagt till lite grejer på min önskelista, här (<-- klicka) har ni länk till den om ni inte orkar scrolla ned hela vägen.

Kommentera här: