Funderingar och sånt.

För ett tag sedan när jag var ute på promenad med Diesel så mötte vi några andra som var ute och gick där deras hund plötsligt gjorde utfall mot oss. Den var kopplad (och även Diesel) så den tog sig inte fram till oss och ägaren tog tag i det på en gång med en ordentlig tillrättavisning. Det gjorde mig glad att se att ägaren tog ansvar direkt för det är inte första gången hundar gjort utall när jag varit på promenad där ägarna i princip skojat bort utfallet. "Men oj oj då, hehe! Var det en spännande hund det där? Hehe ja, han är bara nyfiken min lille vovve!". Ehh.
 
Jag blir tokig på hundägare som inte tar ansvar för sina hundars dåliga beteenden. Det spelar ingen roll hur "söt och fin" hund du har, beter sig din hund på ett icke önskvärt sätt är det ditt ansvar som hundägare att jobba med problemet. Både när det gäller små och stora saker. 

Påtal om problem så har Diesels alltid haft ett typ av "slickproblem" som jag bara inte vet hur jag ska få bort. Det är nästan som att han har tvångstankar, att han bara måste hinna få in ett snabbt slick på första bästa kroppsdel så fort han får chansen. Passerar jag honom efter att jag duschat så hinner han få in ett snabbt slick på vaden. Går han förbi i soffan så är det ett snabbt slick på handen. Vaknar jag på morgonen med armen utanför sängen så hinner han dit och dra ett slick före jag tagit undan armen. Ska jag pussa honom på huvudet har han hunnit pussa mig före. Detta är något han gör på ALLA och det händer säkert femtio gånger per dag. Eftersom han är smart nog att bara dra ett enda, supersnabbt slick så hinner jag inte heller ta honom "in action". Från början slickade han flera gånger men efter upprepande nej så har han lärt sig att om han bara slickar en gång, jättesnabbt så "klarar han det" för att han har hunnit både slicka och gå vidare före man själv reagerar. Så sjukt störande, ibland vill jag bara nypa fast hans tunga och dra i den som ett barn, typ "nu får du inte tillbaka den!!! HA!". Hur som, är det någon som har något tips så tar jag hemskt gärna emot det för detta beteende är som något typ av tvångssyndrom för honom och det är hemskt enerverande.
 
Nu är det bara en timma kvar tills jag kliver av mitt nattpass och efter det blir det raka vägen hem till sängen. Längtar!

Kommentera här: