Måndag

Förrförra veckan, tror jag det var, så var jag på Blomsterlandet med Alva och Tova. Köpte två nya krukor och så blomjord och igår fick jag tummen ur och planterade om de blomstackarna som kändes lite ledsna efter vintern. Det är ändå ett litet meckigt projekt, hade tänkt vara ute och göra det men det kändes faktiskt lite för kallt så det slutade med att jag la ut sopsäckar över köksgolvet för att inte få jord överallt och så satt jag där och planterade om. Det känns skönt att ha det gjort, har varit en dålig blom-mamma i vinter så det får jag ta igen nu. 
 
Förra veckan var fullspäckad av aktiviteter. Jobb, ned till Umeå för skola två dagar, lämna bilen på verkstaden, mysmiddag med mina kollegor, födelsedagsfirande av Kims mor och en mycket rolig lördag med bowling, middag och utgång med min familj. Igår var veckans enda oplanerade dag och då tog jag som sagt tag i omplanteringen av mina krukväxter.
 
Sen senast jag skrev har jag också jobbat under inspelningen av en musikvideo. Sjukt roligt att bli anlitad för sminkuppdrag! Jobbade ihop med ett gäng jättehärliga personer och kände "det här känns inte ens som ett arbete, utan som ett rent nöje". Tänk att få ha den känslan när man går till jobbet. Så lätt och så rätt! Fler sådana tillfällen, tack! :-D
 
Denna vecka består av jobb mån-fre och en ledig helg. Det är egentligen min jobbhelg men då jag ska jobba natt två dagar denna vecka så fick jag ledigt till helgen så att jag inte behöver jobba åtta dagar i streck. Lyxigt!
 
Nu ska jag fortsätta pyssla på här på jobbet och så hörs vi en annan gång. Tjarrå!

Kommentera här: