Måndag

Huvva, vilket regn och rusk som sköljer över oss idag. Glad över att jag har ett inomhusjobb dagar som denna. Tänker på Kim som måste vara ute och jobba, som upplagt för att bli förkyld. 
 
Det har regnat till och från de senaste dagarna men när det har varit uppehåll har jag passat på att ta mig ut med Diesel. Vi har hunnit med att gå upp för både Ursberget, Råberget och Vallsberget. Det har varit jobbigt för en otränad rackare som mig, men så värt den vackra utsikten när man kommer upp. Diesel springer upp och ned och fram och tillbaka utan minsta bekymmer och själv har man andnöd. 
 
I lördags var vi på stugan och firade mammas födelsedag i efterskott. Vi hade femkamp, gjorde pizza och hade det väldigt trevligt. Det slank även ned lite dryck och kvällen slutade med att jag och Kim for på krogen. Det är verkligen inte lika roligt längre som när man var nyfyllda arton. Det känns som att vi är i någon konstig mellanålder där man antingen är för gammal eller för ung för att passa in. 
 
Söndagen blev en ordentlig chillardag. Låg och sov i soffan under dagen, åt fil till middag och gjorde en tidig kväll. 
 
Och nu är det måndag och en ny vecka. Jobbar nästan hela veckan och likaså nästa vecka. Det är bra med lite extra pengar men det har varit rätt mycket på sistone och det börjar kännas. 

Kommentera här: