Hejsan

Trött är bara förnamnet på vad jag var i förrgår, då jag somnade strax efter 22.30 och vaknade 13.15 dagen efter. Helgen som var så jobbade jag natt, klev alltså av nattpasset 07.00 söndagmorgon och sedan jobbade jag dag på måndagen och började 06.30. Efter jobbet hann jag hem en snabb sväng före det bar iväg på sminkjobb där jag blev till strax före 23.00 på kvällen. Dagen efter det (tisdag) jobbade jag till 17.30 och efter det skjutsade jag hem en kollega som bor i Luleå, åkte och handlade, lagade middag och fick besök av Sanna. Det var efter det jag sov i typ fjorton timmar, haha. 
 
Nu jobbar jag natt igen och förutom nuvarande pass så har jag bara ett nattpass kvar före jag får ta helg. Kliver av mitt nattpass 07.00 fredagmorgon och när jag vaknar vankas sedan tjejfest hos Nalle. Det ska bli roligt! Resten av helgen kommer förhoppningsvis spenderas hemma i lugn och ro för nu har det varit en väldigt intensiv period ett tag. Är full rulle även nästa vecka men sedan börjar jag se ljuset i tunneln då min semester börjar närma sig. Har tagit 1,5 veckas semester och det ska bli så otroligt skönt. 
 
Min dag so far har iallafall bestått av en promenad med Alva, Nalle och hundarna på havsbadet. Vi gick runt campingen, tittade på folk som gick förbi och köpte en glass från glassbaren. Hann vara arg på Diesel som sprang och tjuvbadade, har aldrig varit med om att han ignorerat en inkallning men nu stack han som en avlöning och kom inte tillbaka förrän han hunnit ta sig ett dopp. Fy fan, så irriterande. Han som har badförbud just nu då jag hållt på som en tok och försökt få bukt på hans påbörjade våteksem. Avskyr olydiga hundar och så har jag en själv. :))) 
 
Sedan har jag ätit middag på stugan, hemgjorda grillade hamburgare. Det var otroligt gott! Efter maten hann jag och Kim fara ut på en Wizards Unite-runda före jag behövde hoppa i jobbkläderna och åka till jobbet. Och där är jag nu. Så nu ska jag fortsätta jobba och så hörs vi när vi hörs. Tjarrååå!
 

Kommentera här: