Lägesuppdatering

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev senast så jag tycker det börjar vara dags med en uppdatering. Hemma hos oss pågår det golvläggning för fulla muggar. Golvet vi har i köket och vardagsrummet började släppa i kanterna och se riktigt gräsligt ut och när vi kontaktade tillverkarna så visade sig att det var ett produktionsfel på just det golvet vi köpt. Det var något fel på limmet som gjorde att översta skiktet lossnade. Superkul när golvet knappt är två år gammalt och vi la in det före vi fick kök, kyl, frys osv på plats. Så alla våra vitvaror och vårt kök är alltså monterat ovanpå det defekta golvet. :-))
 
Kim har iallafall varit duktig och tagit tag i eländet. Plockat bort kökslådor, skruvat loss skivor, flyttat på kyl och frys och börjat lägga det nya golvet. Det nya ser förövrigt exakt likadant ut som det gamla, men har ett nytt typ av lim så förhoppningsvis slipper vi göra om detta på ett fruktansvärt bra tag.
 
Diesel har fått våteksem och måste gå med tratt. Jag har rakat honom på det utsatta området och behandlar med ett spray jag fått utskrivet på recept, ett klorhexidinschampo som ska återställa PH-värdet i huden och kortisontabletter. Det är så typiskt att bada, som är bland det bästa han vet, orsakar såna himla besvär med klåda och ajaj. Lider med honom!
 
Och jag har på sistone haft ont i ländryggen och lite problem när jag ska kissa. Så i förrgår ringde jag vårdcentralen då jag inte vill gå omkring med en "oupptäckt" urinvägsinfektion och i värsta fall få problem med njurarna som jag fått en gång tidigare. Fick en tid under eftermiddagen och diverse tester utfördes. Två urinprov, gynundersökning, blodprov och ett ultraljud på urinblåsan. Alla tester förutom ultraljudet verkade vara helt normala, så idag ska jag tillbaka till vårdcentralen för att se om det bara var en tillfällighet att ultraljudet inte riktigt stämde, eller om det faktiskt är något som är tokigt. Jag hoppas innerligt på alternativ ett, då alternativ två innebär att min blåsa ska tömmas via en kateter i urinröret. *gråter*. Känner väl inte att det är något jag jättegärna skulle vilja göra. Snarare något jag hemskt, hemskt gärna skulle slippa. Ska även få en kur med antibiotika och så blir det en skiktröntgen om ungefär två veckor. 
 
MEN till lite trevligare nyheter så har jag förutom mitt pågående arbetspass bara ett nattpass kvar innan jag sedan går på semester i 1,5 vecka. Semestern inleder jag med att åka till Umeå och gå på 90-tals festival tillsammans med Kim, Sarah, Henke, Tom och Lisa. Det ska bli sjukt kul!

Kommentera här: