Måndag

Visst är det typiskt hur man plötsligt blir vansinnigt shoppingsugen när ekonomin inte riktigt tillåter? Hela året har jag kunnat shoppa, men inte känt något behov. Sen så köpte jag en bil = bye bye pengar och då plötsligt är det en massa saker jag helt plötsligt vill köpa. Tror det sitter en liten djävul på min axel som har väckt mitt "villhöver"-behov till liv. Tänk om man bara kunde snubbla över en förmögenhet, så trevligt det skulle vara. Å andra sidan lär väl mitt shoppingbehov försvinna exakt den sekunden så att jag plötsligt inte behöver något igen. Förrän nästa gång jag gjort mig själv fattig, då. 
 
Jag har verkligen inte mycket att berätta annars. Alla dagar är typ likadana. Jag jobbar, går på promenader med jycken, ser på TV, lagar så lite mat som bara möjligt och går och lägger mig. Alltså, jag äter ju, men själva matlagandet är så vansinnigt trist och tråkigt. På sistone har jag knaprat på solrosfrön istället för att rosta en macka eller steka en hamburgare när jag är hungrig på kvällarna. Vilket kanske är bra, jag har ju läst i alla världens nyhetsblaskor att man inte ska äta mat mitt i natta, utan istället gå och lägga sig och äta en ordentlig frukost. 
 
Ja, men sedan senast har jag iallafall varit på party hos Nalle, försökt rensa upp lite på gården och varit till soptippen med skräp, ätit grillat hos Kims far och städat samt stökat ner hemma. Har inget annat att berätta!
 
Tills nästa gång. Adios.

Kommentera här: