Måndag

Då var det måndag då. Det regnar ute, som det gjort dom senaste veckorna ungefär.. Jag står på jobbet och längtar efter att få åka hem och krypa ned i sängen. Igår var vi på middag hos Kims pappa där det slank ned en öl eller två så idag känner jag mig riktigt trött och vädret bidrar inte med någon energi. Men om jag ska vara positiv så har jag checkat in många trevliga gäster idag och dom ger ju faktiskt lite energi. Är alltid upplyftande med personer som är glada och trevliga.
 
Förra veckan när jag jobbade natt, så hade jag oturen att stöta på några mindre trevliga. När jag tänker på det så här i efterhand så blir jag faktiskt lite förbannad över hur vissa människor kan låta och agera. Jag står ju såklart inte på jobbet som "privatpersonen Celia" utan "receptionisten Celia", men ibland kan jag tänka "men ser ni inte att jag också är en människa, med känslor? Jag finns absolut här för att ta emot klagomål, om du har några sådana, men jag är inte här för att ta emot skit och påhopp mot mig som person".
 
Situationen som var förra veckan blev nästan obehaglig till slut, inte pga. hot eller så, utan helt enkelt på grund av hur respektlöst jag blev behandlad. Då hade jag tur som har en så fin partner i Kim, han kom till jobbet och höll mig sällskap tills jag kände mig OK. ♥
 
Annars så har det inte hänt allt för mycket. Jag är fortfarande supernöjd med min nya bil. Pga regnet har den däremot blivit jättesmutsig och det kryper i mig att inte kunna tvätta den, då det bara fortsätter att regna. Är lite lönlöst då den lär bli lika smutsig igen på en gång, bara påväg hem från biltvätten.

Näe ni, mycket mer har jag inte att berätta. Nu ska jag jobba vidare. Höres!

Kommentera här: