Midsommarhelgen

Så var midsommarhelgen över och klockan har precis slagit 00 och gått över till tisdag. Min midsommar startade jag med en dusch och sedan kom Nalle över och så fixade vi oss tillsammans. Vi åkte sedan till stugan där vi åt den årliga midsommarbuffén som min fantastiska mamma ordnar. Maten var som vanligt helt otroligt god. Jag stod för efterrätten i år (där brukar vi också ha buffé men jag stod för familjen Öhmans bidrag), jag gjorde en sorts "glass" med hjälp av jordgubbar som jag mixade till en puré, vispad grädde och karamelliserad mjölk. Frös in den och så skulle den egentligen serveras som glasskulor, men den tog tid på sig att tina så vi fick skära den som en tårta istället. 
 
Efter middagen åkte jag och Nalle vidare till Alva och Robin där även Tova, Alle, Larsson och Krull var. Vi surrade och hade det trevligt innan vi sedan åkte hem. Kim firade midsommar ute på Rönnskär med sin familj, dom verkade ha betydligt bättre väder än vad vi hade. 
 
På söndagen kom Kim hem, han har varit efterlängtad så kvällen spenderade vi framför våran favoritserie med snacks och mys. Lite senare for vi ut på en "Wizards unite"sväng och testade det nya Harry Potter-spelet som typ funkar på samma sätt som Pokémon go. Har inte riktigt fastnat för det så som jag gjorde med Pokémon, men jag ska ge det en ärlig chans så får vi se.
 
Nu är det en ny arbetsvecka och mina nattskift är påbörjade. Är inte stormförtjust i att jobba natt men jag är ju en nattuggla så på så sätt funkar det bra. Är bara lite tråkigt att alla andra sover när man själv är pratsugen, haha.  

Kommentera här: