Chalo

Jag kommer inte ihåg om och hur mycket jag berättat om att jag på sistone ränt omkring som en toka bland olika läkare. Två gånger på vårdcentralen, två gånger på akuten och två gånger på Sunderbyn. En cysta hittades till slut - tack och lov en helt ofarlig en, men den har dock orsakat smärta och värk. Så pass att jag nu blivit sjukskriven i en vecka med order om att ta smärtstillande, bara ta det lugnt och göra absolut ingenting.

Jag är ju pigg och känner mig inte hängig, men har en ihållande ryggvärk och buksmärtor. Jag känner mig otroligt rastlös av att inte göra något, mina dagar består verkligen bara av att förflytta mig mellan sängen och soffan och jag känner mig oduglig och deppig som knappt får bära en ICA-kasse. Å andra sidan så vet jag ju om att vila och stillsamhet är vad jag behöver men när jag inte känner mig hängig, utan "bara" har ont så är det frustrerande att personer i min närhet ska belastas extra och jag inte kan hjälpa till. Det känns typ som att jag är latast och slöast i hela världen och är för fin för att göra något själv, om ni förstår hur jag menar.

Så, medan jag spenderat dagarna i soffan framför Assassins Creed så har det börjat hända grejer ute på gården. Kim och pappa arbetade hårt hela dagen igår med att köra grävare, fixa och förbereda allt markarbete och underlag och börja lägga våra nya plattor utanför ytterdörren. Tror det kommer bli himla fint!

På eftermiddagen igår plockade jag upp mamma och så handlade vi tillsammans och lagade en jättegod soppa med bland annat fjällröding, blåmusslor, räkor och saffran. När maten var färdig ropade vi in pappa och Kim och så åt vi tillsammans och hade en verkligen jättetrevlig middag. När mamma och pappa åkt hem så kollapsade jag och Kim i soffan. Kim trött av en hel dags hårt kroppsarbete och jag ont i kroppen efter att ha stått i köket. Kul att man är så fräsch i ryggen att det är ansträngande att stå upp en halvtimme. :)

Idag har jag enbart legat i soffan och varvat serier och tv-spel, förutom en stund på kvällskvisten då jag åkte till Äxter Kroppsbalans för en behandling av min onda kropp. Det var verkligen behövligt!

För ovanlighetens skull har jag faktiskt två bilder att visa upp på den pågående plattlägningen. :-) 







Kommentera här: