Lördag

Igår missade jag att uppdatera, var så trött på kvällskvisten att jag somnade omedelbums. Hur som haver så spenderades första halvan av gårdagen på Santa Monica pier. Vädret visade sig från sin bästa sida - solen värmde, det var vindstilla och vi låg i bikini på stranden. I havet utanför hoppade en delfin och allting var helt underbart.

Vi har förresten blivit fler i sällskapet sedan vi kom till LA, Peters systers med familj är här med oss och vi bor alla i samma hus. Så efter stranden drog vi brudar iväg för lite shopping och jag kände verkligen att jag hamnat i shoppinghimlen. Jag såg SÅ mycket snyggt och tiden bara rusade iväg så på två timmar hann jag bara in i tre butiker. :)) Dessvärre låg shoppingcentret 1,5h bort från där vi bor så det tog sin lilla tid att ta sig hem igen, man var lagomt mör kan jag säga.

När vi kom hem hade pojkarna startat grillen och gjort gratäng. Det var SÅ gott med hemlagad mat istället för restaurangflott.

(null)
(null)
(null)

Idag drog vi till Venice Beach för mer sol och bad. Dessvärre var det kallt och väldigt mycket dimma när vi kom dit och en temperatursskillnad på åtta grader motför där vi bor, så något solande blev inte av. Istället åt vi pizza framför några basketplaner där det spelades för fullt och så gick vi och strosade lite i strandbutikerna. Dom hade faktiskt väldigt snygga kläder där. Vid utegymmet tränades det för fullt och killarna där var riktiga muskelberg som gjorde pull ups "upp och ned" (medan de stod på händerna på en ställning uppe i luften), istället för att dra sig upp som man brukar. Helt galet vilken styrka!

Eftermiddagen bestod av mer shopping, denna gång på ett köpcenter som var lite närmre där vi bor. Tyckte inte att shoppingen var lika bra som igår tyvärr, men fick ändå med mig två linnen och en långärmad tröja.

(null)
(null)

Och imorgon mina kära vänner, imorgon... Då är det inte bara nyårsafton utan även dagen då vi ska besöka six flags. Det pirrar och sprätter i hela min kropp av iver över alla bergochdalbanor jag kommer åka imorgon. TJOHO!!!!! Och med det säger jag nu tack och god natt, sömnen är A och O om jag ska orka med morgondagens alla roligheter. Så natti natti på er!

Kommentera här: