Torsdag

Sitter och gäspar på jobbet. Hoppar in och jobbar natt i natt och har precis gjort misstaget att kolla på söta bilder på Diesel när han ligger nedbäddad i sängen och på andra bilder på honom där han sover. Blev inte direkt pigg av det utan känner snarare att jag längtar ovanligt mycket efter att få krypa ned i sängen och sova. 
 
Har iallafall haft en finfin dag. Har plockat undan hemma, diskat, dammsugit och tvättat. (Men usch så mycket det är kvar att göra ändå, vill typ ut med varenda pinal i huset och torka och städa varenda vrå, gå igenom allt vi äger och sortera noga före grejerna får återvända tillbaka till huset). 
 
Jag gick förresten en sväng till stan och tillbaka för någon dag sedan och Diesel betedde sig som om han aldrig sett en annan hund eller människa förut, han var riktigt stirrig och for fram och tillbaka i kopplet, gick in i mig och var riktigt ouppmärksam på mig och extremt stirrig mot dom vi mötte. Han skäller inte eller kastar sig i kopplet som en galning men han stänger helt enkelt av mig och mina signaler och blir helt enkelt ouppmärksam och olydig. Därför åkte jag och Nalle in till stan idag för att promenera med hundarna där. Jag kände att Diesel behövde lite "socialträning" och en påminnelse om att andra människor och hundar helt enkelt är icke spännande och inget man behöver rikta 110% av sitt fokus på. Han är så "bortskämd" och van vid att alltid går i skog och mark där han kan springa lös och sällan stöter på någon annan så lite omväxling idag kändes behövligt.
 
Efter promenaden togjag och Nalle en sen lunch/tidig middag på Espresso House innan vi åkte hem och jag fortsatte med städningen. Hann ta en dusch och spela lite ARK också före det var dags för mig att åka till jobbet.
 
Nu hoppas jag att resterande tid på jobbet går snabbt så att jag får åka hem och linda in mig i mitt fluffiga täcke och sova några timmar. Vi hörs en annan dag!

Kommentera här: