Tisdag

Då var det tisdagmorgon och jag befinner mig på jobbet. Har jobbat i helgen men var ledig igår så då åkte jag och Kim till Beijer för att beställa material så att vi kan ta tag i våran gård och infart. Tanken är att de gamla stenplattorna vi har framför ytterdörren ska bort och så ska vi dit med nya plattor av en annan modell. Vi kommer göra det lite bredare än vad det varit innan så att vi rymmer ett ordentligt bord med stolar där och förhoppningsvis får oss en mysig uteplats. Vi har så fin kvällssol på vår framsida så det är dumt att inte försöka nyttja den så att vi kan ha många, långa härliga utekvällar där under somrarna. 
 
Vid infarten kommer vi sätta en liten "mur" på vardera sida så att den blir snyggt inramad och så kommer vi fylla upp med jord för att jämna ut gräsmattan som är något gropig och ojämn efter att vi fällde träden. Efter det så saknas det att hitta någon snygg utebelysning och välja vilket grus vi vill ha på infarten. 
 
Idag jobbar jag fram till 15.00 och efter det blir det förhoppningsvis att ta en promenad med Nalle och hundarna om det inte börjar spöregna. Borde städa lite också men känner jag mig själv rätt kommer jag behöva en powernap före.. 

Kommentera här: