Tjenixen

Sista dagen på maj månad slog vi på stort och köpte mig en ny bil. Så eftermiddagen har jag spenderat med att beundra den, hehe. Åkte förbi farmor och farfar och hälsade på en stund och visade upp bilen och så åkte jag förbi på jobbet och visade den för Madde och Faiq. Se bara så fin den är! 


Resten av fredagskvällen gick åt till att rensa ur och städa badrummet på övervåningen. Vårat hem är en sanitär olägenhet och enda sättet att få bukt på det är nu att gå igenom rum för rum och rensa, kasta, omorganisera och försöka få någon ordning på röran så att man kan ta sig fram med dammsugaren. 
Förstår icket hur vi kan ha så mycket saker och varför dessa saker dras som magneter från sina hyllor till ungefär alla ställen som dom inte ska vara på. Samtidigt som Diesel fäller hår och drar in jord och sand till varenda skrymsle och vrå. En inte så jättemagisk kombination. 

Hmm, annars då? Jobbat en hel del på sistone, med övertid och extrapass. Försökt klämma in lite hundpromenader där emellan. Varit två svängar till Kallax som chaufför, varit på after work på O'learys, druckit öl med Nalle och gått en sväng på stan. Det är väl det jag kan komma på sådär på rak arm iallafall.

Nu är det däremot hög tid för mig att sova, klockan är efter ett och jag fick bara fyra timmars sömn efter nattpasset jag klev av (igår)morse. Imorgon väntar jobb mellan 9-16.30. God natt på er! 

Kommentera här: