weii :)

idag åker jag och malin ner till de södra delarna av detta land. det kanske är vissa av er som missat vad vi ska ner dit och göra, för det är inte för att fira valborgs iallafall. vi ska nämligen fara hela vägen ner dit för att kolla på en häst. jag är riktigt förväntansfull och hoppas innerligt att jag tycker att hästen är lika fin irl som den har varit på de bilder och filmer jag har sett och av det jag fick höra av anna (tottes dotter). såklart ska ni få veta vad det är för häst.

sokrates heter han, född 2006 och är efter sandakan - magini. en riktigt stirlig och stor herre, får se om jag tar mig upp på honom? han mäter nämligen ca 175 cm över havet. vet att det är jättemånga som tänker "oj, SÅ stor. hjälp! problem problem". men vet ni vad? det är inte ni som ska ha hästen och känner ni att en sån häst är för stor för er så ska ni inte skaffa en sån häst. jag däremot vill ha en häst som är stor eftersom jag är lång. det spelar ingen roll om hästen så skulle vara tre meter hög, bara hästen är frisk och mår bra, och jag tycker om den. utrustning och allt sånt går alltid att lösa, huvudsaken för mig är att jag och hästen trivs ihop, att vi båda håller oss friska och krya och att jag kan vara lycklig tillsammans med min häst. så länge man trivs ihop med sin häst och har roligt tillsammans så kan man komma hur långt som helst. det spelar ingen roll hur mycket kunskap och erfarenhet man har om man inte trivs med hästen.

nej, nu kom jag in på lite sidospår. men ni kan få se en bild på honom. det är såklart inte min och jag är olaglig och stjäl den från hans ägare tyra. men ni måste få se hur stirlig han är. :)




gud vad jag längtar! =)

och TACK malin för att du offrar valborgs för att följa med mig och kolla på honom! :)

1 Misha:

skriven

kan inte se bilden :(

Kommentera här: