Onsdag

Har nyss kommit hem från stallet, Sockan såg pigg och glad ut trots lite udda gång, men det är iallafall skönt att se att han ser pigg och alert ut i ögonen. Har varit förbi en snabb sväng på Frendo också för att lämna en nyckel och sedan förbi hos mor och far där jag provade en jacka samt fick med mig lite godsaker till att göra smoothies med. Sitter för tillfället och mumsar på en just nu som jag har gjort på hallon, mango, blåbär, kiwi, dadlar, kvarg, chiafrön och mjölk. 
 
Annars har jag haft en helt ok dag, har varit jättetrött och seg hela dagen och ville kasta kastrullen i väggen när jag lagade middag då det kändes som att allting tjorvade. Skulle göra lax och hemmagjort potatismos och det första som hände var att jag möttes av en möglig citron. Jahapp, skitkul att äta smaklös, torr lax. Sedan så ville potatisarna aldrig bli färdiga, det stod att det skulle ta ca 10 minuter i receptet men en halvtimma senare var de fortfarande hårda. Jag som ville ha maten klar i god tid innan Kim skulle och jobba men det var med nöd och näppe han hann dit i tid. Jaja, maten gick iallafall att äta men jag inbillar mig själv att den hade varit ännu godare med citron till och därför är jag inte nöjd.
 
Hade tänkt ta och plocka ihop lite här hemma nu och sedan ska jag nog mysa ned mig framför Skyrim resten av kvällen!

Kommentera här: