Upprörd.

Söndag förmiddag och jag ligger och myser under ett renbäddat täcke i soffan när det plingar på dörren. Virar in mig i täcket och går och öppnar och möts av två barn och två kvinnor. Kvinnorna står bakom barnen och föser i princip fram dem mot mig och så räcker det ena barnet över en lapp till mig.

"Jag vill ge dig en inbjudan." började han och jag hoppades innerligt att det var till någon förening/något event som stödjer personer med svårigheter eller något liknande, för något sådant skulle jag gärna stötta. Men nej.

"En inbjudan till Rikets sal." Fortsatte han. "Där vi ska berätta om Jesu födelse och död". 

Bland det värsta jag vet är när personer försöker pracka på andra människor religion och tro. Vem plingar på hos en okänd människa klockan elva en söndag förmiddag och använder SITT BARN som någon sektinkastare typ? 

Inte hade jag hjärta att säga till barnet att jag inte ville ha någon inbjudan, så givetvis tog jag emot den och tackade så mycket. Kvinnorna som var med barnen skulle jag däremot vilja fråga vad de skulle tycka om jag kom och plingade på hemma hos dem och stod och predikade om att jag är ateist, att gud inte existerar och att alla som tror att gud skapade världen är hjärntvättade. 

Att Jesus korsfästes för att han ansågs vara en mentalsjuk person och att alla hans syner och visioner egentligen var en hallucination på grund av en allvarlig psykisk störning. "Kom och lyssna på min föreläsning, jag har så mycket mer att berätta om hur Gud och Jesus inte finns och att jorden skapades av stoft och gas!!". 

ALLTSÅ SÅ GÖR MAN INTE. Vare sig man är troende eller ej, eller vad man då är så har man fan inte rätten att försöka övertala andra att tro samma! Jag plingar inte på hos folk och försöker övertala dem att skaffa hund, så plinga inte på hos mig och försök få mig att bli troende. Och ANVÄND SPECIELLT INTE DITT SJUÅRIGA BARN TILL ATT GÖRA DET.

Kommentera här: