Men vaaarför?!?!!


Detta skrev Kim till mig tidigare ikväll. Fasen, så trevligt tänkte jag. Och gott med mat, jag som inte ätit någon middag! Så självklart blev jag glad när jag kom hem från jobbet och såg att ugnen var i gång. Så skönt att slippa laga maten! Det enda problemet var att Kim bara gjorde mat till sig själv. TILL SIG SJÄLV. Så där har jag legat på soffan i säkert tjugo minuter när Kim yttrar sig om hur otroligt mätt han kommer bli och då frågade jag bara för skojs skull "visst räcker det till mig också?". Och så svarar han "nej." 

?!?!?!?! VA. Varför i hela FRIDENS värld lagar man bara mat TILL SIG SJÄLV när man är TVÅ personer i hushållet?!?! 

Ska börja göra detta själv i fortsättningen. När Kim kommer hem från jobbet och det doftar tacos i hela lägenheten och han skiner upp av glädje av att komma hem till en god, färdig middag. "Va, ville du också ha? Jag gjorde bara så att det räcker till mig".

Kommentera här: